«Facebook er et sort hull» skrev Oda Rygh godt i et debattinnlegg i VG denne uka og satte ord på noe mange har opplevd, vilkårlig utkastelse fra Facebook. Kontoen er borte uten forklaring, uten noe annet enn en AI å klage til uten suksess. Oda mener dette er et demokratisk problem. Jeg er enig, men problemet er mye dypere enn feilslått AI-moderering.
Det Rygh beskriver er jo ikke en feil i…